Forforstærker, Nad, 1600
€1.200,00
Beskrivelse
Forforstærker, Nad, 1600
Top-anmeldelse:
http://www.hifi-classic.net/review/nad-1600-53.html
NAD 1600 forforstærker med indbygget tuner fra NADs monitorserie. Den har ikke indbygget effektforstærker og skal således kombineres med en poweramp eller evt. en integreret forstærker med den rette indgang (se mine andre annoncer).
Et ideelt stykke vintage HiFi, hvis man går efter lyden, konstruktionen og old school kram.
Preampen lyder efter min mening vidunderligt med et godt stykke vinyl.
Der er absolut INGEN knas/støv i potentiometrene.
TEKNISKE SPECIFIKATIONER
https://bit.ly/2LcViwI
Som du kan se er entusiasterne også glade for den.
FUNKTIONER:
- RIAA-indgang til pladespiller selvfølgelig - både moving coil (MC) og moving magnet (MM). Phonoindgangen har jord/ground-forbindelse.
- FM tuner/radio m. digitalt display/memory.
- Indgange til CD, tape osv.
OM LOUDNESS-FUNKTIONEN:
Dejlig funktion, som er fraværende på nyere amps: Øret opfatter ikke frekvenser lineært. Derfor kan det ved lav volumen (f. eks. baggrundsmusik) være rart at bruge loudness, som forstærker de dybe og høje frekvenser en smule således at øret opfatter det mere objektivt. Ellers kan man nemt mangle noget varme og glæde ved meget lav volumen.
OM TONE DEFEAT-FUNKTIONEN:
Man kan slå tonekontrollerne helt fra, så signalet sendes så rent igennem som muligt.
MANUAL:
https://bit.ly/3drpmBa
VISUELT:
God stand bortset fra enkelte ridser og brugsspor. Se fotos.
EN TRYG HANDEL:
Jeg står 100 % inde for varen.
DER KAN MEDFØLGE:
- Jack-phono kabel så du kan tilslutte f. eks. telefon, computer etc.
- Phono-kabler.
- Adapter til mini-jack (hvis du vil tilslutte hovedtelefoner til udgangen med fed, fed lyd).
OM COVID-19:
Du kan desværre ikke komme indenfor og lytte på den. Jeg kommer ud på gårdspladsen, og jeg har rigeligt af håndsprit til at spritte af - samt plastikhandsker på :-)
NEM TRANSPORT:
Se min profil. Hvis du er i bil kan du parkere gratis hvor jeg bor. Jeg sender en kørselsvejledning.
Skriv endelig med spørgsmål :-)