Jazz-optimeret kontrabas
€16.500,00
Beskrivelse
Kontrabas 3/4
Jeg sælger min håndbyggede (manufaktur) kontrabas, som jeg i sin tid købte af min baslærer, der havde den som sin jazz-bas.
Den er dejligt nem at spille på, har har masser af sustain, metalstrenge, flad ryg og er justeret til Jazz. Bassen er monteret med Wilson Pickup-system, der fungerer helt som det skal.
Der sidder et mærke i den fra den danske instrumentmager Jørgen Bach, som sandsynligvis har lakeret den en gang.
Instrumentbyggeren Jens Stenz har vurderet den til sandsynligvis at være fra mellemkrigstiden, fra byen Marcneukirchen på den tysk-tjekkiske grænse. Det er en smukt patineret bas, med fine detaljer i både metaldelene og lakken. Se billederne.
Det er en 3/4 bass, men den har en lang pind i bunden, der kan skrues helt ud, så jeg har aldrig haft problemer med at spille på den, selv om jeg er 2 meter høj.
Jeg har desuden en smuk hestehårsbue (fransk greb) med solidt etui, der kan følge med for 1500 ,-
Forsendelse tilbydes ikke, da du skal høre bassen og prøve at spille på den, inden du køber den.